السبت، 15 مارس 2008

الهمسه الثامنه : عاشقان

عاشقان
عصف هواك بفؤادي واجتزه من بين اضلع
وهوى به امام قدميك على مرأى منك ومسمع
من الصخركان .. والان أمام عينيك يخضع
بعد سنوات العناد ..عاشقا متلوع
لم يكن بيده او بيدي ان امنع
ما قدره الهوى وشرع
فرفقا به ...حبيبي رفقا لا تصرع
عاشقان
لا يا حبيبتي لا تخشيني
انت مليكه قلبي ..انت ضياء عيني
فاحذري علي ... لا تحذريني
أسيرك وملك يمينك مقيدا بأغلال الهوى لا تحرريني
صريعك انا ... ارحميني
عاشقان..
انا وانت ...
مولاي وعمري وعشقي طالما بك حلمت
اه ...كم احببتك وبنار هواك اكتويت
مغمضه عيناي في دربك مشيت
نهر الغرام منقوشا في راحتيك وجدت
يجري عذبا نقيا ملأت كفي شربت وارتويت
وتسألني انا الرحمه ...كيف؟
وقد ملكت أمري شئت هذا أم ابيت
عاشقان ...انا وانت
تمت
همسه

هناك 15 تعليقًا:

هاني النجار يقول...

حمد الله على السلامة
أيه الغيبة الطويلة دي يا همسة
أنا كنت على وشك إعلان خرج ولم يعد
لكن باين انك كنت غايبة بتحضري للتحفة دي
رقيقة كالعادة

تحياتي
وبلاش الغيبة الطويلة وعلى فكرة
قلتِ إنكِ مش هاتكتبي بين السطور
لكن العكس هو اللي صحيح
اللي كتبتيه بين السطور أكتر المرة دي

خايف من الحقيقة يقول...

بصراحه
تحفه بجد تسلم ايدك
بس ....واه من بس....
النحو كده هيشتكيك للامم المتحده وغير المتحده
بصراحه
مش قادر ابلع اخطاء النحو
الاحساس رائع جدا
والمشاعر اكتر من رقيقه وفياضه
دمتي سالمه

جسر الى الحياة يقول...

عندما نعشق نهب قلوبنا لمن نعشقهم فلا نملك من امرها شيئا
حقيقة احيانا بنغفلها لما نقولاحنا مش عارفين نبطل نحب
تحياتى لابداعك للمرة الالف بعد المليون

الهدهد الطائر يقول...

كل مرة أقرأ كلمات المعلقين في مدونتك أجد ما أود قوله في كلماتهم
بالفعل أنا أشعر بسعادة عندما أستشف أسلوبك التلقائي البسيط العذب.. ولكن بعد القراءة سرعان ما يتحول هذا الاحساس إلى حزن
اليوم عرفت السبب.. فهو حزن على الجفاف و الغلظة التى أصبح يتسم بها بعضنا- وأنا أولهم بلا شك-.. فشكرا لكِ كثيييرا.

hamssah يقول...

اخي المهاجر
اول تعليق واول تشجيع
الله يسلمك بس كنت غايبه لاني متردده انزل الهمسه دي ولا لا
وبعدين المرة الجايه حكتب من غير سطور علشان ماتعرفش تقرا بينها
همسه

hamssah يقول...

خايف من الحقيقه
بصراحه مش عارقه اشكرك على التعليق ولا النقد
انا بجد بيهمني تدخل المدونه علشان اعرف رايك ايه
متحرمناش من الزيارة
همسه

hamssah يقول...

غربه وطن
اشكرك على الزيارة وعلى التعليق
واكيد جايه ازورك
همسه

hamssah يقول...

جسر الى الحياه
للمرة الالف بعد المليون بتشرفتي جدا جدا زيارتك
وتعليقك كالعاده في منتهى الرقه
همسه

hamssah يقول...

الهدهد الطائر
ارجو ان لاتتهم نفسك بالغلظه والجفاف
من غير الطبيعي او المنطقي ان يكون اسلوبك بهذه الرقه وتتهم نفسك بهذا الاتهام
شكرا صديقي الهدهد
وانتظر زيارتك دائما
همسه

بحبها يقول...

كل مرة اقرا ما تكتبين يزداد فهمى لبعض جوانبك الشخصية

اهو ده عيبه يقول...

بجد اسلوبك جميل واتمنى ليكى التوفيق

dina seliman يقول...

ما اجمل عشقك
ياجمل همسه
رائعه متميزه كعادتك
دمتى بخير صديقتى

hamssah يقول...

بحبها
انت بتتلائم ولا ايه ههههههههههه
على فكرة الموضوع مالوش دعوه خالص بجوانب شخصيتي
انا مختلفه تمااااااااااما
همسه

hamssah يقول...

اهو ده عيبه
ميرسي على الزيارة والتعليق والتشجيع
ومتحرمنيش من الزيارة
همسه

hamssah يقول...

دينا دندونه صاحبتي
وحشاني بجد
ربنا ميحرمنيش من تعليقاتك الرقيقه
اللي انا متاكده انها من قلبك
همسه