الجمعة، 7 مارس 2008

الهمسه الخامسه غزل

بنت حلوة اسمها غزل
كانت بتقول الحب ده شال عشاني اتغزل
راسي في السما ورجلي ..ع الارض ثابته عمرها ماتزل
شافت القمر عجبها سناه ندهتله بعنيها وعلشانها نزل
لفوق لفوق خدها معاه ..خافت وقالت ده سحر
ضحك وقال متخافيش مني ده اللي بيني وبينك عهد لايمكن ينحل
بنت حلوة اسمها غزل
كانت بتقول الدنيا دي بتاعتي انا
انا الشمس انا الدفا النجوم ...انا
قامت الدنيا وباديها شاورت وقالت ...كفايه لحد هنا
الهنا مش ليكي يا غزل ..الهنا ده ملكي انا
وروها نجوم الضهر ...
ده انا الدنيا زي ما اعلي بعرف كمان ازل
بنت حلوة اسمها غزل
قبل الاوان دبلت واترمى عليها الشبك
من ايد لايد يا ورده .. ما حد يرحمك
حرام عليكي يا دنيا ده الحزن بيها اتشبك
كفايه عليها كده .ايه .هو ذل
بنت حلوة اسمها غزل
بنت حلوة ...غزل ده اسمها
كانت بتحلم بس ...والدنيا اديتلها
اتغزلت فيها ...يا بختها ....
تمت
همسه

هناك 20 تعليقًا:

هاني النجار يقول...

كانت غزالة هيمه في الفلا ولاّ غزال ؟
ميل عليها القمر وشوش لها بموال
قالت له حاسب .. أنا مش غزال أنا غزل
بنت حلوة الدنيا نادت لها .. واديتلها
لكن سبحان مغير الأحوال

ايه يا همسة اللي انت كتباه ده ؟؟

ت .. ح .. ف .. هـ

hamssah يقول...

يارب كده على طول اول قارىء واول تعليق
بجد عجبتك غزل؟
همسه

romalistic يقول...

حلوة و رقيقة أوى.
و شكراًأوى على رأيك فى مدونتى .. وبالمناسبة أنا لسة كاتبة موضوع جديد دلوئت حال .. طازة يعنى ًD:

المـــفـــــــقــــــــوعـــــة مــرارتـهــا يقول...

جميلة اوي

dina seliman يقول...

ايه يهمسه ينفع الكلام ده
لالالالالالالالا مكنتش متوقعه كده منك
بجد بجد بجد بجد
مش عارفه افلك ايه
حلوه جميله رائعه
لالالالالالالا ابقى ظلمتك
انتى روعه
بجد كلامك جنان
متابعه

mabioon يقول...

على فكره
انا طول عمري مكنتش بحب العربي او اى كلام عربي عموما يمكن عشان دراستى على طول انجليش ومابسمعش او اتفرج الا على اجنبي
بس انتى شكلك كده هتحببيني فى العربي بكلامك الرقيق اوي ده
تحياتى

hamssah يقول...

مفقوعه حبيبتي قصدي فوفو
انتي اللي جميله
بس لو تبطل حماتك تفقع مرارتك بس والله ست جميله ومسليه ربنا يخليهالك

hamssah يقول...

romalistic
اهو انتي اللي حلوة ورقيقه قوي
وانا جايالك مدونتك انشاء الله طيرااااان
همسه

hamssah يقول...

دينا
قمر اسكندريه
انا اللي بجد بجد بجد بجد مش عارفه اقولك ايه
بس والله العظيم متابعتك ليا شرف كبيييير قوي
متحرمنيش منه
همسه

hamssah يقول...

مابي اخويا اللذيذ جدا جدا جدا
بص يا سيدي تقرا عربي تقرا انجليزي
المهم تقرا اللي يفيدك واللي انت بتحبه وبيعجبك
تعالى تاني علشان الهمسه الجديده
همسه

الربان يقول...

تحياتي

كلمات جميلة و اسلوب رقيق وإن غلفه الحزن...

الدنيا هكذا...يوم حلو و أخر مر.. و العاقل من لم يغره حلوها و لا ارقه مرها...فدوام الحال من المحال.

تحياتي و تقديري.

hamssah يقول...

صديقي الربان
زيارة جميله وتعليق اجمل
ارجو ان تمر سفينتك على مدونتي اثناء العودة
غي انتظارك
همسه

خايف من الحقيقة يقول...

همسه....
دي يابنتي مش همسه...
دي صرخه رومانسيه في زمن مادي مجنون
استمري وهتابعك
المره دي تشجيع
المره الجايه تشجيع ونقد
ايه رايك
موافقة

بحبها يقول...

شكرا جدا على الاحساس ده وشكرا على تعليقك واوعدك انى هكمل تفاؤل

momken يقول...

حلوة القصه وحلو الشعر
الاطار عجبنى اوى
تسلم ايدك

تحياتى

hamssah يقول...

خايف م الحقيقه
انا موافقه جدا جدا
تشجيع ونقد , نقد وتشجيع المهم تشرفني واعرف رايك اقصد الحقيقه
همسه

hamssah يقول...

بحبها
ميرسي على تعليقك وميرسي على زيارتك وانا حتابعك علشان اشوف حتتفاءل ولا لا
همسه

hamssah يقول...

اهلا ممكن
تسلم ايدك انت على التعليق الغالي
وتسلم ايدك على مدونتك الهايله
متابعه
همسه

Soooo يقول...

الله عليكي
رقه وروعه واسلوب بسيط وفعلا انتي استاذه في السهل الممتنع

شكلي كده هدمن مدونتك
بقولك ايه
اعملي حسابك بعد كده تزوديلي الجرعه شويه
الله
مدمن بقى وعايزك تديني جرعه محترمه




سلاموووووووووووز

hamssah يقول...

سوووو
انت لحقت توصل هنا
ميرسي جدا جدا على التعليق اللي فات وعلى التعليق ده كمان
همسه